/ t

Hvordan downloader jeg SubReader?

For at downloade SubReader, så kan du hente den på enten App Store til iPhones, eller på Google Play for Android telefoner.

SubReader appen kan ikke scanne QR koden / Brugeren får meddelelsen “Kunne ikke åbne stream”

Tjek først at QR koden er ordentligt belyst. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det eventuelt hjælpe midlertidigt at benyttet telefonens camerablitz som lommelygte, til at oplyse koden.

Såfremt brugeren benytter en android telefon, kan fejlen skyldes, at der ikke er danske stemmer tilgængelig på telefonen. Det kan løses ved at hente den danske sprogpakke fra Google Play:

  • Åben “Play Butik” på telefonen.
  • Søg efter “Google Oplæsning”.
  • Tryk på det første resultat og vælg “Installer”.

Herefter skal sprogpakken aktiveres:

  • Åben “Indstillinger” og gå til “Sprog og indtastning” > “Oplæsning”.
  • Vælg “Google Oplæsningsmaskine” som din fortrukne maskine.

Genstart herefter telefonen og prøv at scanne igen.

SubReader appen scanner koden og der vises et flueben, men der læses ikke højt.

Tjek først, at der er skruet op for telefonen. På android-telefoner er der flere forskellige lydkanaler (“Ring”, “Medier” og “Alarmer”), der kan skrues op og ned for. Her skal der skrues op for “Medier”:

  • Tryk på en af telefonens lydstyrkeknapper.
  • Herved vises der en indikator for lydstyrken på skærmen, som udvides ved at trykke på pilen i øverste højre hjørne [eller tilsvarende] (Billede 1).
  • Skru op for “Medier” (Billede 2).

Oplæsningen er forsinket / hakker / gentages

Mulighed 1

Tjek, at telefonen er forbundet til biografens WiFi og at der er ordentlig forbindelse.
(Hvis der i øjeblikket udføres vejarbejde, kan det også medføre at netværket falder ud, eller at dets responstid forøges, hvilket kan betyde, at der sker udfald i oplæsningen.)

Mulighed 2

Lukke appen helt ned og eventuelt genstarte telefonen.

Generelt

  • Sørg for at appen er opdateret til nyeste version i Play Store (android) eller App Store (iOS).
  • At der er nok strøm på telefonen.
  • At de tilsluttede høretelefoner ikke er gået i stykket.
  • At telefonen ikke er på flytilstand og er forbundet til netværket i biografen.

 

Såfremt der stadig opleves problemer, kontakt da enten:

Anders Thuesen Christian Christensen
support@subreader.dk support@digitech.dk
+45 23 36 30 69 +45 40 58 68 67

Opsætning af bedre stemmer til iOS

På iOS kan man hente nogle forbedrede stemmer, som lyder mere naturligere end dem der kommer installeret på telefonen som standard. Dette kan gøres i telefonens indstillinger:

Hent SubReader i dag!

Få dine undertekster læst op med SubReader, på både iPhone og Android telefoner. Alt du skal gøre, er at gå ind på enten App Store, eller Google Play, hvor du kan hente SubReader.

buy-apple

buy-android

Følg med på vores Facebook

Udarbejdet af Motrik IvS

kontakt@subreader.dk

+45 60 14 35 51

Powered by WordPress & The7 Theme

hello@sevenapp.com 011 322 44 56